10 Ocak 2015 Cumartesi

ROACCUTANE ...

 
           Ergenliğimde T bölgemde tektük çıkan sivilcelerden pek mutlu olmasam da, hiçbir zaman çok yoğun bir sivilce problemim olmamıştı. Meğer halime şükretmeliymişim. Akne sorununun ne demek olduğunu esas 21-22 yaşlarımda çene ve yanaklarım komple sivilceyle kaplanınca anladım. Doktorlara, gittim topikal birçok ilaç, kozmetik ve dermokozmetik markalarının sivilce için olan serilerinden birçok ürün denedim. Bazen ufak gelişmeler yaşadıysam da kalıcı olmadığı gibi durum gittikçe kötüleşti. O yüzden bu kez dermatoloğa giderken muhtemelen Roaccutane'a başlatacağını bilerek gittim. Ciddi yan etkileri olduğundan ilaca başlamadan önce ve kullanırken her ay tahliller yaparak, kan değerlerini kontrol altında tutmak gerekiyor. Ben de tahlillerimi yaptırdım ve roaccutane maceram başladı...
             30 mg ile 2. haftamı bitirdim. Cildim ve dudaklarım 3. günden başlayarak ve gittikçe artarak kuruyor. Eskiden kullandığım sivilceli ciltler için olan temizleme jeli, peeling vs ne varsa hepsini kullanmayı bıraktım. Doktorun tavsiye ettiği az sonra detaylı bahsedeceğim ürünleri kullanmaya başladım. dudaklarımı saatte bir filan nemlendirmem gerekiyor.Devamlı ağzım kuruyor. Çok susuyorum ki bu ilacı kullanırken bol su içmek özellikle dikkat edilmesi gerek bir mevzuu zaten. 

               Cildim güneşte birazcık fazla kalmışım gibi pembe, gergin ve hassas. İlk hafta sivilcelerimin durumunda olumlu ya da olumsuz bir değişim olmamıştı. Ama 2. hafta her sabah yeni sivilcelerle uyandım ve son birkaç gündür siyah noktalarım acayip belirginleşti. Doktorumun, iyileşmeden önce biraz kötüleşme olabilir dediği süreç bu sanırım. Ne kadar sürecek bilmiyorum...

                 İlk ayın sonunda tahlillerde bir sıkıntı olmazsa 40 mg a yükseltilecek doz. Toplam tedavi süresini de 6 ay olarak öngördü. Ama henüz kesin değil. Yaptığım araştırmalar esnasında insanların bu tedavi sonrasında yaşadığı değişimi gördükçe çok heyecanlandım ama her bünyenin her ilaca tepkisi aynı değil. Dolayısıyla benim Roaccutane maceram nasıl geçecek bilmiyorum ama blogda belirli aralıklarla son durum yazıları yazmayı düşünüyorum :)

                 Doktorum bana Uriage markasından ürünler tavsiye etti sanırım her doktoruna anlaşmalı olduğu firma farklıdır.

                   1. Uriage Roseliane temizleme losyonu

         Hayatımda ilk defa durulanmayan bir yüz temizleme ürünü kullanıyorum sanırsam. Açıkcası pek de rahat hissetmiyorum kendimi. Roaccutane kullanmış olanlarınız bana aşırı hassas cilde uygun yıkanan bir temizleme jeli tavsiye ederse çok makbule geçer. Temizlemesini çok etkili bulmadığım bu ürünün, bence fiyatı kendinden büyük kalmış. Bitince tekrar alacağımı düşünmüyorum. Bu konuda araştırmalarım sürüyor...


                   2. Uriage Hyseac Restructant

          İşte bu nemlendirici gerçekten tavsiye edilmeyi hakediyor. Çok zengin, yoğun bir yapısı var, uyguladığımda yüzümdeki gergin, rahatsız hissi alıyor. Bu deli, karlı Sofya kışında bile cildimi hatırı sayılır bir zaman nemli kalmasını sağlıyor. Bu ürünü uyguladıktan sonra 10-15 dk bekleyip makyajımı öyle yapıyorum. Pütürlü roaccutane cildi görüntüsünü minimuma indiriyor.






3. Dudak Bakımı.

Gece yatarken ve sabah kalktığımda blistex medplus ve Nuxe'un lip balmını üstüste uyguluyorum. Gün içinde de çantamda hangi lip balm varsa tekrar tekrar tazeliyorum. Sanırım dudak kuruluğu beni çok uğraştıracak ama şimdilik bu yöntemle idare etmeye çalışıyorum





         Henüz yolun başındayım, tecrübeliler tavsiyelerini paylaşırsa çok mutlu olurum ben de tecrübe edindikçe roaccuane maceramı paylaşmaya devam edeceğim. Sevgiler!...
           
               

         
         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder